Over Artemea

Thema's:

WIE EN WAT IS ARTEMEA?

Artemea is een bureau voor ontwikkeling, advisering, begeleiding en verander­management. Artemea is gespecialiseerd in vraaggerichte en vraaggestuurde zorg als leidraad voor de kwaliteit en inrichting in de gezondheidszorg. Wij ondersteunen organisaties en daarin werkzame managers, zorgverleners en gebruikersgroepen bij vernieuwingsprocessen waarin de klant van zorg centraal staat. We merken dat er een grote behoefte is aan deskundige en persoonlijke coaching en advisering, waarin het cliëntenbelang de kern is van verbeteringen. Ons eigen werkplezier is het om bij te dragen aan een betere zorg voor die cliënt. Artemea beschikt over een integrale deskundigheid op het gebied van vraaggericht werken, professionaliteit van beroepsuitoefening en organisatiekunde. De partners en medewerkers van Artemea zijn afkomstig uit de praktijk. Zij kennen de problemen én mogelijkheden in de zorg uit eigen ervaring.

HOE VINDT U ONS?

Postadres: Postbus 5011, 5201 GA 's-Hertogenbosch.

Artemea is telefonisch bereikbaar via 085-877 1439.
Per e-mail: .

Bezoekadres: Maliebaan 45, 3581 CD Utrecht.

Daarnaast maken wij gebruik van trainings- en vergaderruimtes van het Coachhuis, op 20 locaties door het land.

WERKZAAMHEDEN

Wat kunt u van ons verwachten?

Wij kunnen u van dienst zijn bij:

Artemea is geregistreerd in het CRKBO.

Voor wie werken wij?

ORGANISATIE EN SAMENWERKING IN ARTEMEA

Artemea, in 2001 opgericht door Gabriëlle Verbeek, is een netwerkorganisatie. Er zijn zelfstandige medewerkers en partners betrokken met verschillende deskundigheid en achtergrond. Doel van de samenwerking is: een optimaal product en maximale dienstverlening aan klanten en opdrachtgevers kunnen bieden. Daarnaast vinden wij het plezierig om onze kwaliteiten te versterken en elkaar te stimuleren in het werk.

Partners en medewerkers bij Artemea zijn onder meer:

Gabriëlle Verbeek

Gabriëlle Verbeek studeerde geneeskunde Vrije Studierichting (sociale gezondheidszorg) en heeft een Master of Business Administration (MBA) gedaan. Zij is als beroepsbeoefenaar en manager / bestuurder werkzaam geweest in de ouderenzorg, thuiszorg, kinderopvang en de GGZ. Heeft daarnaast gewerkt als programmacoördinator bij het Nederlands Instituut voor Zorg en Welzijn (Vilans). Na 25 jaar werkervaring in de zorg richtte zij Artemea op, bureau voor vraagsturing, timing en zelfmanagement in de zorg. Zij is innovator, onderzoeker en organisatiewetenschapper. In 2011 promoveerde zij op het vraagstuk van tijdsbeleving, tijdsdruk en 'timing' in de zorg, getiteld: Zorg, een kwestie van tijd. Begin 2015 behaalde zij een Green Belt in Lean Six Sigma.

"Mijn persoonlijke doel is bij te dragen aan de langdurige zorg door voortdurende focus op cliëntvragen en ondersteuning van zelfmanagement en eigen leven. Om dit te bereiken, verbind ik graag concepten en strategie met de alledaagse werkelijkheid van mensen. Op dit moment gaat die werkelijkheid vaak over optimaal inzetten van tijd en energie, zowel bij de cliënt als bij de professional."

Suzanne van der Meulen-Arts

Suzanne van der Meulen-Arts studeerde gezondheidswetenschappen met als specialisatie verplegingswetenschap aan de Universiteit Maastricht. Vanaf 1992 is zij werkzaam als onderzoeker bij o.a. het Nivel (Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg) in Utrecht. Zij heeft onderzoek verricht op het gebied van pijnbestrijding, huisartsenzorg, thuiszorg en transmurale verpleging. Daarnaast participeerde zij in een Europees samenwerkingsproject op het gebied van openbare volksgezondheid.

In 2002 promoveerde Suzanne aan de Universiteit Maastricht op een onderzoek naar de inhoud en kwaliteit van arbeid van uitvoerenden in de gezinsverzorging (‘Caring as an occupation’).

Sinds januari 2000 leidt Suzanne haar eigen bedrijf, SiZoP (Samenwerking In ZOrgProjecten). Het bedrijf ondersteunt zorg- en onderzoeks­instellingen in een grote variëteit van zorg- en welzijnsprojecten.

Paul van Rossem

Paul van Rossem is afgestudeerd als ingenieur aan de Universiteit Twente en heeft daarna veel ICT projectervaring opgedaan bij Northern Telecom Canada, Philips Medical Systems en Fokker Space (het huidige "Dutch Space"). Sinds 1995 leidt hij het softwarebedrijf Van Rossem Timeware dat gespecialiseerd is in technische toepassingen, zoals ruimtevaart (ESA), simulaties en verkeer.

Management Games - Tezamen met een bedrijfskundige/econoom en een aantal vakspecialisten wordt een serie management games ontwikkeld, welke als onderdeel van een bedrijfs- of managementtraining uitgevoerd kunnen worden. De focus van deze trainingen is gericht op het nemen van een aantal samenhangende beslissingen, gebaseerd op een tevoren vastgestelde strategie, zodanig dat de gestelde bedrijfsdoelen optimaal worden bereikt. Dit gebeurt in onderlinge concurrentie op een gemeenschappelijke markt.

Het management game kan in overleg geheel aan de gewenste instellingssituatie of marktomstandigheden worden aangepast, zodat voor elke groep een optimaal trainingseffect wordt bereikt.

Hedwig Schlötjes-Belle

Hedwig Schlötjes-Belle studeerde Voeding van de Mens aan de Wageningen Universiteit. Tijdens haar afstudeerproject werkte zij bij het Nederlands Instituut voor Zorg en Welzijn mee aan de ontwikkeling van richtlijnen huishoudelijke zorg voor de thuiszorg "Stof genoeg". Ze heeft tien jaar bij het NIZW gewerkt aan diverse projecten in de zorg. Samen met haar eigen werkervaring in de thuiszorg vormt dit een goede basis om situaties in de zorg te herkennen en werkbare oplossingen te vinden en te implementeren.

Haar motto voor organisaties en medewerkers in de zorg luidt: Maak het verschil! Ga na wat deze ene zorgvrager belangrijk of ontzettend prettig vindt en probeer dit voor hem te doen. Vaak zijn wensen van zorgvragers helemaal niet opzienbarend of tijdrovend. Je kunt een zorgvrager erg blij maken met iets kleins. "Heerlijk, een boterham met echt goede oude kaas. Niet zo’n plastic voorgesneden lap plastic die ze laten doorgaan voor kaas."

Sinds september 2004 heeft Hedwig haar eigen bureau E-learning Made Easy gestart. Naast trainingen en advies, schrijft Hedwig publicaties en (interactieve) lesmodules.

Peter van den Boom

Peter van den Boom is sinds 1988 consultant bij Boom Training and Consultancy en docent bij verschillende master- en MBA-opleidingen. Zijn specialisaties zijn organisatieontwikkeling, human resource management en leiderschap. Hij begeleidt vaak workshops over deze onderwerpen en publiceert geregeld over effectieve en humane organisaties.

Han van Eijk

Han van Eijk heeft - na de opleiding aan het Grafisch Lyceum in Utrecht succesvol te hebben afgerond - veel ervaring opgedaan bij diverse grafisch ontwerpbureaus. In 1998 begon hij als zelfstandig vormgever in Bilthoven. Vanaf 1999 werkt hij nauw samen met Joop Konings. Bovendien maakt Eijkpunt Grafische Vormgeving gebruik van de vakkennis van ervaren fotografen, illustratoren en drukkerijen. De klantenkring bestaat uit zowel commerciële bedrijven als non-profit organisaties. Met name in de zorgsector wint Eijkpunt steeds meer terrein. Voor Artemea heeft Eijkpunt de restyling van de huisstijl, de vormgeving van de folder en ontwerp & implementatie van deze website verzorgd.

Joop Konings

Joop Konings is van oorsprong natuurkundige. Na het behalen van de doctorstitel heeft hij 18 maanden onderzoek verricht in de Verenigde Staten, daarbij gebruik makend van de mogelijkheden van het internet binnen een wetenschappelijke omgeving. De ervaringen uit Amerika - waar internet al vele jaren eerder was geïntegreerd in de dagelijkse samenleving - gaven de aanzet tot het uitvoeren van internetprojecten in Nederland voor Quinten Publishing. Naast de implementatie van websites ontwikkelt hij interactieve applicaties - zoals databases - voor het internet.