Thema "Virtuele Zorgwerelden"

Thema's:

Virtueel ondernemen in de zorg

Het fundament van iedere vraaggerichte zorgorganisatie is de strategie waarbij de cliëntvraag centraal staat. Om dit in praktijk waar te maken, hebben managers inzicht nodig in de interne en externe omgeving. Er is de dynamiek van veranderende vragen van cliënten, die worden voorzien van een passend antwoord vanuit personele inzet en andere voorzieningen. Een gegarandeerde afzet is daarbij verleden tijd. Verzekeraars en klanten­groepen kiezen vooral op prijs en kwaliteit. Er is een marktsituatie in de zorg ontstaan. Hiervoor zijn nieuwe management-vaardigheden nodig. De manager in de zorg moet sneller beslissen, meer ‘vooruitkijken’ en zowel marktgericht als bedrijfsmatig werken.

Prikkelen tot leren door de inzet van een Virtuele Zorgwereld en Serious Gaming

Virtuele werelden en Serious Gaming versterken de mogelijkheid om in de zorg een leerproces te hebben waarin deelnemers in korte tijd grote sprongen maken in hun ontwikkeling, omdat zij in een oefensetting een grote(re) verantwoordelijkheid krijgen om beslissingen te nemen.

Zie Trainingen voor meer informatie.

Ander thema: Vraagsturing, juist nu

Ander thema: Zelfmanagement

Ander thema: Tijd voor zorg

Ander thema: Essenties van kwaliteit

Ander thema: Vrijheid en veiligheid

Ander thema: Zelforganisatie